Aku seorang Askar Wataniah?????


P50-Dec 09 094-e

Pada tanggal 15 Disember 2009… secara rasminya… aku bergelar Askar Wataniah dengan No Tentera : 6209433 setelah Menteri Pertahanan YB. Dato’ Seri Zahid Hamidi merasmikan pelancaran Askar Wataniah daripada PERHEBAT.

Fuh!!!! sungguh tak kusangka… aku kini seorang sojar… macam tak caya jer… Tapi sebagai seorang kakitangan yang berkhidmat di PERHEBAT yang juga sebahagian daripada KEMENTAH… nak tak nak… terpaksa (walaupun tak rela sepenuh hati) untuk menyertai Askar Wataniah. Kalau ikutkan hati… memang taknak masuk AW nih… tapi sebab nak kerja lama…. terpaksa lah….

Kami hanya berlatih kawad selama 4 hari di Kem Sungai Buloh.

Hari Pertama Latihan Kawad di Kem Sungai Buloh

Hari ke-3 latihan - "Skot....sedia...."


DSC00575

Latihan kawad di Kem Sungai Buloh

Dan 2 hari rehersal di MINDEF…

P50-Dec 09 025-e

Seawal jam 6.30am telah tiba di MINDEF

P50-Dec 09 019x

Sedia berkhidmat

P50-Dec 09 022-e

Bersama Mek Da-apa2 pun kita posing dulu....

P1020609

Berehat setelah penat training..

Dan seperti yang dijadualkan…tibalah hari yang dinanti-nantikan pada 15 Disember 2009. Hari Pelancaran Askar Wataniah PERHEBAT di MINDEF….

P50-Dec 09 069-e

Sedia berkhidmat untuk negara

P50-Dec 09 100-e

Bersama jurulatih kami - Sarjan Azmi...

P50-Dec 09 045-e

Bersama Ketua Pengarah - Tuan Haji Hassan Bin Jantan

P50-Dec 09 047-e

Sebelum perbarisan bermula

P50-Dec 09 083-e

Yess!!!!! dah tamat perbarisan... kamilah sukarelawati....

P1020645

Barisan sukarelawati PERHEBAT - proud to be one of them...

Semoga aku akan menjadi sukarelawati yang sedia berkhidmat untuk negara pada bila-bila masa. Aku bangga menjadi sukarelawati negara….. 1 Malaysia…

Advertisements

3 responses to “Aku seorang Askar Wataniah?????

  1. Pingback: 2010 in review « The Best Memories

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s